چه چیزهایی به بلند کردن ناخن ها کمک می کند ؟

0
120
بلند کردن ناخن ها به روشی ساده

داشتن ناخن هایی زیبا و مرتب آرزوی همه‌ی خانم ها است و برایشان مهم است که ناخن های آنها تمیز و یکدست باشد،اما مهم تر آن ،این است که بدانیم چطور باید ناخن های خودمان را بلند کنیم .در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چه چیزهایی به بلند کردن ناخن های شما کمک می کند.

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که ناخن هایشان بسیار کند رشد می کند و یا پس از بلند شدن بسیار شکننده است و خیلی زود می شکند.

اما واقعا چرا ناخن های بعضی ها خیلی دیر رشد می کند ؟؟

موانعی که از بلند شدن ناخن ها جلوگیری می کند

۱.جویدن ناخن ها

اگر شما به طور منظم ناخن های خود را می جوید، وقت آن است که این کار را متوقف کنید.

منظورم این است که جویدن ناخن باعث بروز عفونت های باکتریایی متعددی می شود و در نهایت باعث رشد کم ناخن ها می شود.

اگر ترک این عادت در ابتدا برای شما سخت است .محصولاتی لاک مانند در بازار وجود دارند که به ناخن زده می شود.

این لاک ها طعم تلخی دارند که با جویدن ناخن مزه آن در زیر زبان می ماند.

 

۲. استفاده نکردن از بیس کات

ممکن است هنگامی که لاک می زنید،از بیس کات استفاده نمی کنید.

بیس کات به عنوان یک لایه محافظ بین لاک و ناخن شما می باشد.پس حتما استفاده کنید .

 

۳. کندن لاک ناخن

ممکن است بعد از مدتی از لاک ناخن خود خوشتان نیاید و آن را با دست بکنید.

کندن لاک ناخن آن هم به روش های غیر معمول باعث می شود تا صدف ناخن ضعیف و شکننده تر شود.

 

۴. استفاده بیش از حد از مواد کاشت ناخن
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که اغلب اوقات از کاشت ناخن استفاده می کند،باید این را بدانید که کاشت ناخن آن هم به طور مداوم باعث کاهش رشد ناخن های می شود و ناخن ها رشد طبیعی و نرمال خود را از دست می دهند.

پس مراقب باشید که به صورت دائمی از کاشت ناخن استفاده نکنید.

توصیه می شود بعد از هر بار کاشت ناخن،اجازه دهید که ناخن هایتان یک بار به صورت طبیعی رشد داشته باشند.این کار به سلامت ناخن های شما کمک بسیاری می کند.

 

ویتامین های مورد نیاز برای بلند کردن ناخن ها

در این قسمت به معرفی ویتامین هایی که به بلند کردن ناخن ها کمک می کنند اشاره می کنیم.

 

ویتامین H (بیوتین)

بیوتین در رشد ناخن، مو و پوست کمک می کند.

بیوتین می تواند از طریق غذا یا به صورت مکمل مصرف شود.

در هر صورت، شما به طور میانگین به حدود ۳۰-۴۰ میکروگرم بیوتین در طول روز نیاز دارید.

بیوتین بیشتر در غذاهایی مانند موز،آووکادو و ماهی آزاد یافت می شود.

ویتامین بیوتین موجود در موز

اسید فولیک (ویتامین B9)

ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلول های بدن ضروری است.

این به این معنی است که می تواند در رشد ناخن کمک کند.

اسید فولیک می تواند از غذاهایی مانند سبزیجات ، تخم مرغ، چغندر و مرکبات بدست آورد.

برای اطمینان از رشد و پیشرفت ناخن ، باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید.

ویتامین A

ویتامین A برای تقویت استخوان، دندان و ناخن حیاتی است. این یک آنتی اکسیدان محبوب است.

ویتامین A سموم بدن را دفع می کند.

ویتامین A می تواند در غذاها مانند گریپ فروت، اسفناج، سیب زمینی شیرین، و سیب یافت شود.همچنین می توان در غذاهایی نظیر غلات و گوشت مانند تخم مرغ، جگر سیاه و شیر یافت.

ویتامین A موجود در شیر

ویتامین C

شنیدن نام این ویتامین ،شما را بیشتر به یاد سرماخوردگی می اندازد.درسته؟؟

پرتقال یا در کل مرکبات، غنی از ویتامین C هستند، که یک گزینه عالی برای مبارزه با باکتری ها است.

ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است.

بسیار مهم است که غذاهای حاوی ویتامین C یا مکمل های آن را مصرف کنید زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی کند.

ویتامین C را می توان در زغال اخته، مرکبات ، گوجه فرنگی، سبزیجات و توت فرنگی یافت.

ویتامین C موجود در مرکبات

محکم کردن ناخن ها

 

آبلیمو

در اصل،ویتامین C موجود در لیمو باعث رشد سالم ناخنها میشود.

لیمو در از بین بردن لکه‌های ناخن و نیز سفید کردن ناخنها کمک میکند.

بلند کردن ناخن با استفاده از آبلیمو

روش اول

یک کاسه برداشته،در آن ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

محلول را به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو حرارت داده و ناخنها را در ۱۰ دقیقه خیس کنید.

این کار را هر روز انجام دهید.

 

روش دوم

یک لیمو را برداشته و قطعه‌ی کوچکی از آنرا برداشته،روی ناخن هایتان به مدت ۵ دقیقه قرار دهید.

سپس دستها را با آب گرم بشویید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی است که ناخن و پوست اطراف ناخن را تغذیه و مرطوب می نماید.

روش مصرف:مقداری از روغن نارگیل را در یک کاسه گرم کنید،سپس روی ناخنها و انگشتان خود ماساژ دهید.

سپس ناخن‌هایتان را به صورت دوار ماساژ دهید،این کار باعث میشود گردش خون در این منطقه بالا رفته و ناخن و کوتیکول ناخن تقویت شود.

این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و نتیجه را ببینید.

محکم کردن ناخن با روغن نارگیل

آب پرتقال

ویتامین C در آب پرتقال میتواند در تولید کلاژن کمک کند.

روش استفاده:آب پرتغال را در یک ظرف گرفته و ناخن های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آن خیس کنید،سپس با آب گرم بشویید.

روزی یک بار این کار را انجام دهید.

روغن زیتون

بلند کردن ناخن و محکم کردن آن نیازمند این است که ناخن ها را همیشه،تغذیه و آبرسانی کنید.

روغن زیتون حاوی ویتامین E است که گردش خون را بهبود میدهد و رشد ناخن را تسهیل میکند.

روش استفاده:روغن زیتون را حرارت داده و آنرا به مدت ۵ دقیقه روی ناخنها و کوتیکول ناخن ماساژ دهید.دستها را با دستکش پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت یک شب تا صبح بماند.

شبی یک بار این کار را انجام دهید.

غذاهای مناسب برای رشد ناخن ها

خوب تا اینجا به بررسی روش های موضعی و خارجی پرداختیم ،اما این به تنهایی کافی نسیت .شما می توانید برای گرفتن نتایج بهتر از مواد غذایی مکمل نیز استفاده کنید.

در ادامه مواد غذایی که برای بلند کردن ناخن و محکم کردن آن به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.

تخم مرغ

پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساختمان بدن بسیار مهم است.

تخم مرغ غنی از ویتامین D، B12 و بیوتین هستند. بیوتین برای تقویت ناخن ها بسیار مفید است.

لوبیا

لوبیا هم غنی از بیوتین هستند و برای کمک به رشد ناخنها عالی هستند.

در طی یک مطالعه مشخص شد که اگر غذاهای غنی از بیوتین مصرف شود، ضخامت ناخن ها حدود ۲۵ درصد افزایش می یابد.

بنابراین سعی کنید لوبیا را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

جو

مواد معدنی مانند مس و روی برای نگهداری استخوان ها و ناخن حیاتی هستند.

این مواد را می توان در جو دو سر یافت.

 

تخم آفتابگردان

تخم آفتابگردان سرشار از مواد مغذی است. حاوی مواد معدنی مانند مس و منگنز، که به تولید بافت استخوان و غضروف ها کمک می کند.

ماهی قزل آلا

اگر از غذای دریایی بدتان نمی آید ،این غذا را حتما به منوی غذایی خودتان اضافه کنید.

ماهی قزل آلا همچنین دارای ویتامین D و مواد مغذی است که برای رشد استخوان ها بسیار مهم است.

 

در این مقاله سعی کردم مواردی را که برای بلند کردن ناخن هایتان بسیار کارآمد و مفید هستند را معرفی کنم.پس اگر ناخن های شما دیر رشد می کنند و یا بسیار ضعیف و شکننده هستند ،پس حتما موارد بالا را امتحان کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 + سیزده =