کمپانی فاو طی سال های 1995 الی 2000 در پی همکاری با کشور های اروپایی و چشم انداز توسعه و پیشرفت خود تصمیم بر این گرفت تا سیاست های سرمایه گذاری خود را بصورت همزمان در دو حوزه حمل و نقل سنگین و سبک انجام دهد .حاصل این سرمایه گذاری ها در این دو حوزه منجر به تولید محصولات سنگین با شاخص Jiefang شد که دو نسخه سنگین JP6 و JM6 و دو نسخه سبک JF6 و JM5 با این شاخص نام گذاری شدند.
از سال 2005 (1383) کشور ایران در کنار سایر کشورها، اقدام به خرید محصولات این کمپانی کرد. از بین محصولات فاو تنها سه نسخه کشنده، کامیون کمپرسی و کامیونت خریداری شد.
نسخه کشنده JP6 و کمپرسی در یک مقاله جداگانه بررسی شده است.
کامیونت های فاو در موارد طراحی ظاهری و پیشرانه، تکنولوژی ساده ای دارند به طوری که در نمای ظاهری به شدت مشابه کامیونت ایسوزو می باشد.
این کامیونت ها در دو نسخه 6 تن و 8 تن می باشند که به نسبت سایر برندهای موجود در کشور از استهلاک و مصرف سوخت پایین برخوردار است و در مقایسه با برند ایسوزو در جایگاه پایین تری قرار دارد.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
این کامیونت ها از پیشرانه یوچای CA4DD1-11E4R چهار سیلندر 2.3 لیتری 16 سوپاپ، با قدرت های 110، 120، 130 اسب بخار بهره می برد که قادر است حداکثر تا 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
انتقال قدرت در این کامیونت توسط گیربکس دستی بدون اُوِر 6 سرعته چینی Wanliyang مدل WLY6G40، صورت می گیرد.
این پیشرانه دارای توربو شارژر، میل سوپاپ های DOCH می باشد. این پیشرانه به لطف سیستم EGR (گردش مجدد گازهای خروجی به موتور) کیفیت آلایندگی یورو 4 را یدک میکشدو دارای کاتالیزور های اکسیداسیون ذرات POC و اکسیداسیون ذرات دیزل DOC می باشد.
[wpdatatable id=20]