کشنده بنز اکتروس نسل چهار یا MP4

بنز اکتروس نسل چهارم

این بار در سال 2012 نسل جدید اکتروس معرفی شد که چهارمین نسل آن بود و توانست در همان سال عنوان بهترین کامیون را به نام خود ثبت کند که بی دلیل هم نبود چرا که مرسدس بنز با سرمایه گذاری 1 میلیارد یوریی در محل تولید، تجهیزات، ابزار و طراحی برای توسعه خانواده اکتروس توانست اولین کامیون یورو 6 را راهی جاده ها کند و در ابتدا طراحی و ساخت، موارد اقتصادی، هندلینگ، ایمنی و راحتی راننده در اولویت بود و این کامیون با طیف گسترده از کابین ها، موتورها و شاسی جدید با سیستم روشنایی چشم نواز معرفی شد. این طراحی ظاهری قدرتمند و پویا به کامیون می بخشید و همچنین طراحی دقیق آیرودینامیکی برجسته ای جلو کامیون که 2600 ساعت در تونل باد گذارنده بود. ابعاد داخلی کابین فضای سخاوتمندانه را برای کار، زندگی و استراحت را برای راننده فراهم می کرد.

نمای ظاهری، کابین اکتروس mp4

نسل چهار اکتروس تفاوت بسیاری با سه نسل پیشین خود دارد و مرسدس بنز تحولی بزرگ را در این خانواده رقم زد. طراحی چراغ ها زیبا و چشم نواز شده و دیگر آن حالت ساده و قدیمی نیست. جلو پنجره ای هم خطوط تیز تری دارد که به سمت پایین کشنده متمایل شده است. و در نهایت این نسل جوان از خانواده اکتروس با طراحی های پیچیده خود به زیباترین کشنده اروپا تبدیل شده است.

این سری از اکتروس به طور کلی با 7 کابین گیگا اسپیس، مگا (بیگ) اسپیس، استریم اسپیس ( با سقف کوتاه وبلند) ، کلاسیک (با سقف کوتاه و بلند)  و کامپکت ارائه شده است که دو کابین اول با عرض 2.5 متر مناسب برای مسافت های طولانی هستند و کابین های بعدی با عرض 2.3 متر با سقف های بلند و کوتاه مناسب مسافت های کوتاه و متوسط می باشند که حداکثر با 11 مدل فاصله محوری مختلف قابل تولید می باشند. تمامی کابین ها عایق گرما و سرما هستند به طوری که می توانند دمای داخلی کابین را به مدت 5 ساعت حفظ نگه دارند.

[tie_slideshow]

[tie_slide]

دو اکتروس نقره ای نسل چهار
[/tie_slide]

[tie_slide]

بنز نسل چهار اکتروس
[/tie_slide]

[tie_slide]

نمای داشبورد کابین اکتروس mp4
[/tie_slide]

[/tie_slideshow]

امکانات رفاهی و فنی نسل چهارم اکتروس

اکتروس نسل چهار بسته به تعداد و نوع کاتالیروز در اگزوز دو حالت کیفیت را خواهد داشت که با کیفیت یورو 6 می تواند 8 الی 7 درصد و با کیفیت یورو 5 هم 3 الی 4 درصد مصرف سوخت کمتری از اکتروس MP3 داشته باشد. این امر موجب می شود تا اکتروس نسل 4 برای حمل بار با مسافت های زیاد بدلیل یورو 6 بودن و کارایی بیشتر از انرژی سوخت دیزل، گزینه مناسب تری برای اروپا باشد. این عملکرد با بکارگیری سیستم فوق پیشرفته و بی نظیر تزریق سوخت ( X-PULSE)، توربو شارژر و تصفیه گازهای خروجی با فناوری دیزل ( BLUE TEC) میسر شده.

نسل چهارم دارای امکاناتی همچون یچخال، کولر و بخاری درجا، ریتارد گیربکس و ترمز موتور، سنسور باران و کروز کنترل دستی و اتوماتیک و …. می باشد و همچنین امکانات اختیاری مثل چراغ های زنون و رینگ های speed line به طور سفارشی قابل مونتاژ هستند. این نسل اکتروس این امکان را به راننده می دهد تا در مواقعی که دمای هوا خیلی سرد یا گرم است بواسطه ریموت کشنده بتواند سیستم گرمایشی یا سرمایشی را به مدت 20 دقیقه قبل فعال کند تا در هنگام سوار شدن به کشنده هوای درون آن مطبوع باشد.

هندلینگ برتر، ایمنی و فرمان پذیری در اکتروس توسط شاسی  سفت و سخت آن و مکانیسم های جدید فرمان، تضمین می شود و همچنین اکتروس نسل 4 به لطف استفاده از سیستم منحصر به فرد ( Proximity control assist) با عملکرد توقف و حرکت، یک فصل جدید در سیستم های ایمنی را باز کرد که اکنون کشنده را قادر می سازد به طور خودکار شتاب و ترمز را در ترافیک کنترل می کند و در نهایت رانندگی در شهر ها را با توقف وحرکت خودکار آسان تر شده است.

[tie_slideshow]

[tie_slide]

دو اکتروس قرمز mp4
[/tie_slide]

[tie_slide]

اکتروس دو رنگ نسل چهار
[/tie_slide]

[tie_slide]

اکتروس قرمز سینه مشکی
[/tie_slide]

[/tie_slideshow]

مشخصات فنی کشنده اکتروس نسل چهار

پیشرانه بکار گرفته شده در اکتروس نسل 4 بر خلاف سه نسل پیش، از موتور خطی با کد OM471 با حجم 12.8 لیتر و  دامنه خروجی 421 اسب تا 530 اسب  با گشتاور 2100 الی 2600 نیوتن متر که عمده نیاز حمل و نقل در اروپا را پوشش می دهد و برای قدرت های بیشتر نیز از پیشرانه 8 سیلندر خطی 15.6 لیتری با کد OM473 با خروجی 517 الی 627 اسب بخار و 2600 الی 3000 نیوتن متر گشتاور استفاده می شود.

نسل جدید موتور مرسدس بنز Blue Effciency Power به طور خاص برای استفاده در اروپا توسعه یافته و مخصوصا با کیفیت یورو 6 عرضه می شود.

همچنین در تمامی نسل های اکتروس نیروی خروجی از موتور بوسیله یک گیربکس تمام اتوماتیک PowerShift-G211  یا G281 به چرخ ها منتقل می شود. این گیربکس در تمامی نسل های اکتروس بسیار موفق ظاهر شده است.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

دیدگاه‌ها

شاید براتون جالب باشه