در سال 2008 ولوو یک نسخه جدید ازFH را با تاکید بر راحتی و آسایش راننده معرفی کرد. از جمله ویژگی آن می توان به برف پاک کن های تحت تاثیر سنسور باران، چراغ های روشنایی هوشمند،سیستم صوتی قدرتمند، امکانات مضاعف در صندلی شاگرد و آفتابگیر بزرگ اشاره کرد.
ترکیب همه چراغ ها و برجسته بودن آن بارزترین تغییر قابل مشاهده در این نسخه است که به همین واسطه میتوان آنرا از ولوو نسل دوم تشخیص داد.
ولوو نسل سه شباهت ظاهری بسیاری زیادی با نسل دوم آن دارد ولی در نسل جدید همه چراغ های جلو با هم ترکیب شده اند و فریم آن نیز تیز تر طراحی شده است که همین مطلب موجب زیبایی نمای جلو کابین شده است. جلو پنجره تغییری نکرده و همانند سابق است.
این نسل از ولوو FH با سه کابین به مشتریان ارائه می شود:
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
پیشرانه این نسل از ولوو، موتورهای D13B یا D12D شش سیلندر با حجم 12 و 13 لیتری خطی هستند که پیشرانه 12 لیتری آن قادر است بازه قدرت 420 الی 480 السب بخار را فراهم کند و پیشرانه 13 لیتری آن نیز میتواند 440 الی 520 اسب بخار را ارائه دهند.
همچنین یک پیشرانه 16 لیتری جهت کاربری های سنگین تدارک دیده شده است. چهارمین نسل این پیشرانه غول پیکر با کد D16E نام گذاری شده است و توان تولید 580، 640، 700 و 750 اسب بخار را دارد.
انتقال قدرت در این نسل، توسط دو گیربکس صورت میگیرد.گیربکس اتوماتیک آلیسون 12 سرعته I-Shift و 16 سرعته دستی ZF که هر دو گیربکس مجهز به ترمز ریتارد (اتوماتیک و دستی) هستند.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
ولوو همچنین به عنوان بخشی از تعهد خود به ایمنی جاده ها و کامیون، تعدادی از ویژگی های ایمنی را در کامیون های خود بکاربرده است از جمله؛
همچنین سری کامیون های FH دارای سیستم FUPS است.( سیستم محافظت در برابر تصادف با وسایل نقیله کوچک تر را شامل می شود) و با ترمز های شدید و اضطراری این عمل صورت می گیرد.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]