هیوندایی ولستر ترکیبی بی نظیر از کلاس های هاچ بک و کوپه است. ظاهر اولیه ولستر بر اساس پلت فرم هیوندای i30 شکل گرفته است.خودروی ولستر دارای طراحی منحصر به فرد و نامتقارن است به طوری که درب های جلو بسیار بزرگ تر از درب های عقب خودرو می باشد و دستگیره درب های عقب با رنگ بدنه یکی هستند. ابعاد ولستر این امکان را می دهد که علاوه بر راننده، سه سرنشین دیگر را در خودرو جای دهید. مزیت مهم هیوندای ولستر مصرف سوخت متوسط آن است که به لطف سیستم GDi و CCVT مصرف سوخت در بزرگراه، 5.6 لیتر در 100 کیلومتر است.
اولین نسل ولستر در سال 2011 به تولید رسید و در طی یکسال، نسخه دوم آن با تغییر در پیشرانه رونمایی شد. پیشرانه جدید به سیستم توربو شارژر مجهز شده بود.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
شکل و مدل داشبورد ولستر، اسپرت بودن آن را ثابت می کند. همچنین صندلی های جلو، تکیه گاه جانبی قابل توجهی دارند.پدال ها نیز بصورت صفحات فولادی هستند که حس اسپرت بودن را به راننده القا می کند.
بر روی کنسول داشبورد یک نمایشگر 8 اینچی مولتی تاچ با قابلیت های نمایش دنده عقب، ناوبری و تشخیص صدا (سفارشی) تعبیه شده است. همچنن یک نمایشگر 4.2 اینچی جهت نمایش اطلاعات خودرو در پشت فرمان قرار دارد.
از دیگر امکانات ولستر می توان به چراغ های LED به همراه دی لایت، سانروف عریض،اگزوز دوقلو وکم صدا، گرمگن صندلی و سرد کن صندای های جلو و آیینه بغل راهنما دار اشاره کرد.
ولستر سیستم پخشی با 6 بلدگوی قدرتمند و توان 200 وات دارد و در صورت سفارش میتوان از 8 بلند گوی 450 واتی اسفاده کرد.
هیوندای ولستر با 3 تریم رنگی کِرِم، قرمز-مشکی و آبی-مشکی عرضه می شود.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
خودوری ولستر از دو پیشرانه متفاوت می تواند استفده کند. اولین قوای محرکه، پیشرانه 1.6 لیتری Gamma چهار سیلندر GDi با تنفس طبیعی یا توبو شارژر و خروجی 80 و 200 اسب بخار و گشتاور آن 100و 265 نیوتن متر است. همچنین ولستر با یک پیشرانه دیزلی 2 لیتری UN MPi چهار سیلندر با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر، تنها برای بازار های اروپایی عرضه می شود.
سیستم انتقال قدرت نیز به سه صورت؛ دو گیربکس 6 سرعته دستی، اتوماتیک و یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ وجود دارد.
گیربکس اتوماتیک تنها با پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر ارائه می شود و گیربکس های اتوماتیک و دستی نیز به ترتیب با پیشرانه 2 لیتری و 1.6 لیتری تنفس طبیعی فروخته خواهد شد.
[wpdatatable id=25]
نسل دوم ولستر در سال 2018 در آمریکای شمالی رونمایی شد. این نسل با تغییراتی که داشته، همچنان ظاهر نا متقارن خود را حفظ کرده است. تجهیزات ایمنی و برخی از آپشن ها این نسل بطور پایه ارائه می شود.
تغییرات این نسل از جلو خودرو آغاز می شود و در نگاه اول یک جلو پنجره مشبک با چراغ های کشیده و تیز مشاهده می شود که با خطوط روی کاپوت و گلگیر هم خوانی دارند. در انتهای خودرو، خطوط تیز به همراه چراغ عقب برجسته وجود دارد که ظاهر زیبایی را رقم زده اند.
در این نسل شاهد تغییرات گسترده ای در قوای فنی هستیم. اضافه شدن یک گیربکس جدید 8 سرعته دبل کلاچ و پیشرانه های 2 لیتری بخشی از این تغییرات هستند.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
[wpdatatable id=23]