با توجه به این که خودروهای سنگین آلمانی به مانند خودرو سواری آن به ایران وارد نشده، ولی همین تعداد محدود عملکرد فوق العادهای از خود نشان دادهاند. در این میان کامیونهای آکسور و آکتروس بیشتر بر سر زبانها هستند. این دو خودرو کشنده بنز همیشه جزو بهترین کشندههای در دنیا و ایران بودهاند. به همین دلیل قصد داریم تو این مقاله درباره تفاوت های آکسور با آکتروس بیشتر صحبت میکنیم تا شما هم با تفاوتهای این دو نسل از کشنده های میان رده بنز بیشتر آشنا بشین. اما چیزی که لازم است بدانید این است که کشنده آکسور را با آکتروس نسل دو مقایسه میکنیم. زیرا از نظر امکانات و آپشن بیشتر به هم شبیه هستند.
آکسور برای بازارهایی هدف گذاری شده بود که از لحاظ نیرو تعمیرگاهی، شبکه خدمات رسانی و سطح آموزش ضعیف بودند. تمامی این موارد هم مربوط به کشورهای در حال توسعه همچون ایران است. به خاطر همین موضوع بیشتر رانندگان خودرو سنگین در این کشورها از این نسل خودرو استقبال میکردند.
اما در طرف دیگر داستان، عکس این موضوع برای آکتروس اتفاق افتاد. در نسلهای مختلف کشنده اکتروس از سیستم های الکترونیکی پیچیده ای استفاده شده بود و به تعمیرکار و شبکه خدمات گسترده ای لازم داشت. از طرفی راننده ایرانی هم از خودرو های آپشن دار پرهیز می کردند و تصور داشتند در صورت خرابی زمانبر و پر هزینه خواهد بود.
اما مورد مشترک در کشندههای بنز:
دمای کارکرد موتورهای آنهاست که بر خلاف تصور رانندگان، این موتورها مشکلی با کارکرد با دمای بالا ندارند و بازه دمایی (90-80) کاملا عادی است.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
نکته: البته فریم شاسی در نسخه کمپرسی اکتروس دچار مشکل بود و علت آن تریلر سازهای ایرانی بودند که در واقع با ساخت تریلر کمپرس و تکنولوژی روز آن زمان آشنا نبودند و در بدو ورود نسخه کامیون کمپرسی اکتروس، اکثر آنها چپ می شدند که بعدها با استاندارد کردن تریلرها این مشکل بر طرف شد.