- Length4950mm
- Height1776mm
- Front Tread1668mm
- Kerb Weight2350
- Width2140mm
- Wheel Base2984mm
- Rear Tread1671mm
در 9 ژانویه 2016، در شهر گوانگژو چین، نمایشگاه خودرو سنگین IAA برگزار شد و کامیون های برندهای مختلف به نمایش گذاشته شدند.
از این نمایشگاه بود که کمپانی FOTON ایده “سوپر کامیون” را آغاز نمود. حال این ایده “سوپر کامیون” چه بود؟
ایده “سوپر کامیون” که توسط گروه فوتون ارائه شده است، یک طرح ابر کامیون است که از آمریکا نشات گرفته است، قرار بود مصرف سوخت آن کمتر باشد، بازده حرارتی ترمز کاهش یابد و استانداردهای آلایندگی آن بالاتر از یورو 5 باشد.
این ایده Foton Energy Super Truck با نیاز به صرفه جویی در سوخت و بهبود بهره وری اقتصادی برای حل مشکل هزینه حمل و نقل بالا در کشور چین مطرح شده بود .
Super Truck با نام Foton نامگذاری خواهد شد و “EST” نام تجاری آن خواهد بود که با همکاری کامینز آمریکایی و دایملر آلمانی، کشنده ای هوشمند جدیدی را تولید خواهد کرد. این کشنده سازگار با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و با کیفیت بالا است.
[tie_slideshow]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[tie_slide] [/tie_slide]
[/tie_slideshow]
در ایران و در سال 1400 گروه خودرو سازی بهمن دیزل این کشنده را با محور بندی 2*4 و با نام امپاور (EMPOWER) مونتاژ کرد و در اواخر همان سال نیز بفروش رساند.
کشنده امپاور با امکانات و قدرت پیشرانه خود، رقیب جدی و سر سخت برای کشنده دیما است چرا این دو کشنده مونتاژی در ایران از هر نظر به دیگر نزدیک هستند.
کشنده امپاور سیستم های الکترونیکی معتددی را در خود دارد از جمله؛ کروز کنترل سرعت، سیستم هشدار حرکت در بین خطوط ( LDWS )، سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سر بالایی ( HAS)، سیستم هشدار برخورد به جلو ( FCWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند ( AEBS)، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و مواردی دیگر
کشنده امپاور دارای برخی امکانات رفاهی؛ نظیر بخاری درجا، یخچال، گرمکن آیئنه و صندلی و کولر درجا (بصورت سفارشی) و موارد دیگر می باشد.
کشنده فوتون AUMAN EST از یک پیشرانه 11.8 لیتری کامینز ISGe-4 یورو 5 و با دو قدرت خروجی 490 و 430 اسب بخاری بهره می برد. 490 اسب بخار برای کشنده جفت محور 4*6 استفاده می شود و قدرت 430 اسب بخاری برای نسخه تک محور 2*4 .این پیشرانه مجهز به سیستم SCR است که یک مخزن 60 لیتری ادبلو نیز دارد. گروه بهمن دیزل کشنده امپاور را خصوصی سازی کرده و آنرا با محور بندی 2*4 و با قدرت 490 اسب بخار مونتاژ میکند.
[wpdatatable id=30]